האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

תנור הסקה

שיקולים בבחירת תנור הסקה

אמנם במרבית הבתים בישראל מסתמכים על מזגנים לצורך חימום בחורף, אך הרבה מאוד ישראלים מעדיפים להסיק את ביתם באמצעים אחרים הנכללים תחת הקטגוריה – קמין. מדובר בתנורי הסקה שיכולים לעבוד על גז, סולר או על עצים אשר לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות אופייניים שחשוב להכיר מראש. כמו כן, בתוך כל קטגוריה של גז, עץ או סולר יש דגמים רבים וצריך להתאים את ההזמנה למספר היבטים הקשורים לבית ולחלל המיועד לחימום. לפניכם מספר שיקולים עיקריים בבחירת תנור הסקה לבית.

שאלת חומר ההסקה

כאשר אתם מתחילים לברר על תנורי הסקה חשוב שתתעמקו בהבדלים שבין חומרי הגלם המשמשים בהם מאחר שלסוגיה זו יש השלכות רבות. כך לדוגמא, קמין עצים ייתן לכם את ההרגשה הכי אותנטית שאפשר, עם אווירה כפרית ואוויר חמים ונעים באיכות מיוחדת. מצד שני, אם אין לכם שטח אחסון גדול מספיק בחצר, האופציה הזו בכלל לא מתאימה עבורכם. מעבר לכך, תנור עצים מחייב התעסקות על בסיס שעתי לרבות הדלקה, הכנסת עצים והוצאת אפר כעבור יום או יומיים, ולכן מדובר בדרך הסקה שמתאימה למי שבאמת רוצה אותה ומחבב את ההתעסקות.

לעומת זאת, תנור הסקה הפועל גז נותן את שיא הנוחות, כמעט שאינו מצריך התעסקות וניתן להדליקו בקלות על ידי לחיצה על כפתור ואפילו עם שלט. כמו כן, הגז הולך ונהייה זול בשנים האחרונות ובניגוד לנהוג לחשוב זהו אמצעי החימום הכי אקולוגי שיש (יותר מעצים!). מצד שני, רכישה של תנור הסקה על גז כרוכה בהוצאה בלתי מבוטלת, שיכולה לעבור בקלות את סף העשרת אלפים שקלים. בכל מקרה, בין תנור העצים והגז קיים תנור הסולר מבחינת עלויות הרכישה, והוא דומה למדי לקמין על גז אם כי פחות נוח להדליק אותו.

שיקולים נוספים בבחירת הקמין

מלבד האמור לעיל, כאשר בוחנים תנורי הסקה יש לבחון מספר היבטים נוספים. בין היתר, יש להתחשב במיקום הגיאוגרפי של ביתכם ובאקלים השורר בו בחורף, מאחר שקיים הבדל בין גודל התנור הדרוש לבית בצפון רמת הגולן או באזור המרכז. כמו כן, התפוקה הנדרשת מהקמין תלויה במידת האטימות של הבית, בחומרים המבודדים שלו וכמובן בגודל החלל הדרוש להסקה ובמבנה שלו – תקרה גבוהה או נמוכה, מסדרונות, וכדומה.

לקבלת ייעוץ מקצועי בבחירת תנור הסקה ולביצוע הזמנות, פנו אל  א. מרכז שירות בטלפון 073-2051017.