האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

שירות עצמי: טיפול בתקלות של מכונת כביסה

resize

החשיבות של מכונת הכביסה במהלך היום יום היא רבה, ברגע שהיא מתקלקלת אנשים רבים נכנסים ללחץ ומזמינים טכנאי מכונות כביסה שיפתור במהירות את הבעיה.
על מנת שלא תצטרכו לאבד זמן יקר ולקרוא לטכנאי מכונת הכביסה ואף תוכלו לפתור את התקלה בעצמכם, הכנו עבורכם רשימת פתרונות שיעזרו לכם להתמודד היטב עם תקלות נפוצות במכונת הכביסה. נוסף על כך, תוכלו ללמוד כיצד לפתור את התקלות בצורה יעילה שתאפשר להאריך את משך החיים של מכונת הכביסה שלכם. עוד דבר חשוב שכדאי לדעת מתייחס לשאלה  מתי באמת כדאי להזמין טכנאי? ומתי ישתלם להחליף את המכונה בחדשה? הכל במאמר שלפניכם.

תיקון מכונת כביסה

המכונה לא מוציאה מים לאחר שנגמרה הכביסה

בתחתית של מכונת הכביסה ממוקמת דלת קטנה, אותה הדלת מסתירה מסנן שתפקידו למנוע מלכלוך וחפצים להיכנס אל תוך משאבת המים שנמצאת בסמוך אליו. במידה וחודר לכלוך למשאבה, היא מפסיקה לעבוד וכך נוצרת תקלה.

על מנת לפתור את התקלה, מומלץ כי מדי תקופה תפתחו את המסנן ותערכו לו ניקוי יסודי, הדבר ימנע תקלה וישמור על תקינות המסנן ופעילות המשאבה ואף יתרום להארכת משך חייה של המכונה.

 

מכונת כביסה

נזילת מים מהתא אליו מכניסים אבקת כביסה

את התא אליו אתם מכניסים מרכך כביסה מומלץ לשלוף ולנקות אחת לתקופה. מים שזורמים באופן לא תקין ואף שאריות סבון יכולות להיתקע בתוך התא ולשבש את פעילות המכונה.

במידה והכביסה לא יוצאת נקייה או שמים מתיזים לכיוונכם מהאזור של התא, אל תמהרו להזמין טכנאי מכונות כביסה. קחו את התא ותנקו אותו משאריות הסבון, ברוב המקרים לאחר שהתא יתנקה, המכונה תחזור לפעול והתקלה של נזילת מים מהתא תיפתר בקלות ובמהירות.

כיצד להימנע מקרע ולכלוך בגומייה

לגומייה תפקיד חשוב בפעילות המכונה, זאת כיוון שהיא אוטמת את דלת מכונת הכביסה. כתוצאה מכך גם היא חשופה ללכלוך רב ממנו יש להימנע.

הקפידו לנקות את הגומייה באמצעות מטלית לחה, לאחר מכן בדקו את מצב הגומייה. במידה ותקפידו לנקות, הגומייה תשמור על עצמה מפני קרע ולכלוך, כך היא גם תחסוך לכם את הצורך בהחלפתה.

מתי חייב לפנות לטכנאי מכונות כביסה

במידה וגוף החימום או המשאבה של מכונת הכביסה מתקלקלים, לא ניתן לפתור את התקלה באופן עצמאי, יש צורך לפנות לטכנאי מיומן שיחליף את החלק שהתקלקל. במצב בו מתקלקלים הצינורות של המכונה, הדבר עלול להוביל לנזילה, גם כאן אל תבזבזו זמן ותנסו לתקן לבד, מומלץ להזמין באופן מיידי טכנאי שיפתור במהירות ובמקצועיות את התקלה.

מתי תדעו שאין כבר טעם להשקיע בתיקון המכונה

ישנן תקלות שניתן לפתור באופן עצמאי, ישנן תקלות שמצריכות עזרת טכנאי מכונות כביסה וישנן תקלות גדולות ששווה לשקול החלפה של המכונה במקום תיקון יקר ומסובך שלא בהכרח יספק פתרון איכותי לאורך זמן.

במידה והתוף או המנוע של המכונה התקלקלו, מדובר בתקלה משמעותית שמשביתה את המכונה, תקלה שכזו מצריכה החלפה של חלקים רבים והיא אף יקרה ומסובכת, במקרה זה מומלץ לשקול החלפה של מכונת הכביסה במקום תיקון.

תקלה נוספת שמאלצת אתכם לשקול לקנות מכונת כביסה חדשה, היא תקלה במערכת האלקטרונית של מכונת הכביסה. מדובר במערכת שקובעת את תוכנית העבודה של המכונה ובעצם מכתיבה את אופן פעולתה של המכונה. תיקון המערכת האלקטרונית הוא תיקון יקר, לכן מומלץ לשקול להחליף את המכונה הישנה במכונה חדשה.

לסיום, ישנן תקלות רבות במכונת הכביסה שתוכלו לפתור בעצמכם, כך תחסכו זמן ועלויות שכרוכות בהזמנת טכנאי. קחו בחשבון את רשימת הפתרונות עליהם דיברנו והקפידו על ניקוי הגומייה והמסנן, כך לא רק שתחסכו תיקון של המכונה, אלא גם תאריכו את זמן החיים של מכונת הכביסה שלכם.

קחו בחשבון כי במצב בו גוף החימום או המשאבה התקלקלו, יש לפנות באופן מיידי לטכנאי מקצועי שיוכל במהירות וביעילות לפתור את הבעיה. במידה ומדובר בתקלות מורכבות עוד יותר, תקלות כמו בעיה במנוע ובתוף של המכונה או בעיה במערכת האלקטרונית של המכונה, מומלץ לשקול בכובד ראש החלפה של המכונה הישנה במכונה חדשה.

מכונת כביסה מתוקנת

במידה והפתרונות והטכנאי לא הועילו, תוכלו לרכוש מכונת כביסה חדשה.