האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

סוגי גז למילוי במזגנים

resize

רכישת גז והתאמתו על ידי טכנאי מזגנים במודיעין, ירושלים והסביבה תחסוך לכם באופן עתידי התעסקויות רבות מבחינת היבטים טכניים הקשורים למזגן ותפעולו.

מזגנים שיוצרו לפני שנת 2005 נחשבים ישנים והגז המתאים עבורם נקרא בשפה המקצועית 22R. לעומת זאת, הגז המיועד עבור מזגנים חדשים נקרא 410R ולו יש מספר תכונות ייחודיות.

ראשית, זהו גז ידידותי לסביבה. שנית, ההיצע שלו רחב ורוב טכנאי המזגנים משתמשים בו. לעומת זאת, הגז הישן מוגבל בכמות הייבוא המותרת לארץ. הביקוש אליו נשאר פחות או יותר קשיח, אולם ההיצע שלו קטן וכתוצאה מכך המחיר שלו עולה. מבחינה כלכלית נטו, המחיר הממוצע למילוי מזגן בגז ישן עומד על 400-600 ש"ח בעוד המחיר הממוצע לפעולה דומה במזגן חדש עולה 300-500 ש"ח בלבד.

איך יודעים איזה סוג גז מתאים למזגן?

בין אם מדובר על מערכות מיזוג חדשות או ישנות, הצורך בגז משותף לכל המזגנים ללא יוצא מן הכלל. גז במזגן באופן עקרוני לא דורש מילוי והיצרנים מוסיפים אותו במטרה להספיק לכל חיי הפעילות. מצד שני, יש המון תקלות הגורמות לבריחה של גז ולא פחות תקלות היוצרות דליפה. דליפות אלו נחשבות מסוכנות מאוד והן פוגעות בצורה משמעותית באפקטיביות של המזגן.

במקרים כאלה זיהוי של סוג הגז הדרוש עבור המזגן ומילוי בלבד אינם מספיקים. יש צורך באיטום של הדליפה על מנת למנוע מצב בו המילוי יהיה זמני.

המעבר לגזי מזגנים ירוקים וידידותיים לסביבה התבצע בערך סביב שנת 2005. כיום ניתן לומר כי מזגן שגילו פחות משבע שנים דורש גז חדש, אך לא תמיד קל לדעת את הנתון הזה. מי שרוצה להבטיח מילוי נכון של גז מזגנים מוזמן להתייעץ עם טכנאי מזגנים מנוסה. בנוסף, ניתן לבדוק את סוג הגז הנדרש לפי קוטר הפיה של ונטיל השירות. ונטיל דק מהרגיל מסמן על צורך בגז ישן, בעוד ונטיל עבה הוא אינדיקציה לשימוש בגז חדש וידידותי לסביבה. מעבר לכך, היצרניות נוהגות לרשום את סוג הגז על היחידה החיצונית ומאוד מומלץ לבדוק זאת טרם הזמנת הטכנאי.

החשיבות של התאמת סוג הגז למזגן

התאמת הגז הנכון עבור המזגן חשובה מסיבות רבות. הגז קובע את אופי הפעילות של המזגן ואת רמת הקירור אליה הוא יכול להגיע. אי אפשר לחבר גז לא מתאים אל המזגן, אך גם לא מומלץ לנסות ולעשות את זה. יש להזמין טכנאי מוקדם ככל האפשר ולא לנסות להתמודד עם דליפות גז בצורה עצמאית. חשיפה ארוכה אל הגז ושאיפה שלו בריכוזים גבוהים גורמים לדיכוי של מערכת העצבים הכללית, מביאים לכאב ראש וסחרחורות ועלולים ליצור טשטוש, אובדן הכרה וכיוצא בזאת.

לסיכום, מזגנים מופעלים בישראל באופן אינטנסיבי ולכן כדאי לדעת כיצד לטפל בהם בצורה נכונה. מילוי של גז הוא פעולה בסיסית בתחזוקת המזגן. המילוי מתבצע בהתאם לסוג הגז הדרוש, לשנת הייצור של המזגן ולהנחיות נוספות של היצרניות.