האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

טיפים לרכישת תנור אפייה

resize

תנור אפייה יכול לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים. חובבי קולינריה משתמשים בתנור על בסיס קבוע לצרכי אפייה, אולם גם רבים אחרים מנצלים את התכונות המתקדמות של התנורים החדשים לטובת בישול או צליה. הבעיה העיקרית היא דרישות התקנה מיוחדות של תנורי אפייה והיצע רחב שלא תמיד עולה בקנה אחד עם הטעם האישי. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא קודם כל להתאים את התנור למקומו הצפוי בתוך המטבח. כך ניתן ליהנות משימוש רצוף בתנור ללא סיכוני בטיחות או חוסר נוחות. חשוב להשקיע במדידת המרווחים הפנויים בתוך המטבח, לברר היכן יש נקודות חשמל ולבצע את ההתאמות הנדרשות. אין סיבה לחכות עד ההובלה וההתקנה של התנור על מנת לגלות כי הדלת לא נפתחת, או שלחילופין החשמל אינו מגיע אל הנקודה הנמצאת בקיר.
טיפ נוסף הוא לדאוג לאוורור הולם עבור התנור. במידה ואתם רוכשים תנור בנוי, זכרו לבדוק את הגובה, הרוחב והעומק של הגומחה. קחו בחשבון את המסגרת החיצונית ונסו לבחור תנור המשתלב בעיצוב הכללי של המטבח. תנור הוא מוצר חשמל בעל נוכחות ובעת ההתקנה חשוב לשמור על מרווח אוורור מינימאלי של 2-3 ס"מ בינו לבין הקיר מאחור או הארון בצד.

מה כדאי לדעת על תכניות אפייה?

טיפ לא פחות חשוב עבור רכישה של תנור אפייה היא להכיר את התכניות השונות. זכרו כי תנור מודרני מציע שורה ארוכה של תכניות אפייה, אך לא כולן מיועדות עבורכם. בחרו את התנור עם מספר תכניות ההפעלה הנחוץ לכם. הימנעו מהשקעה בתנור יקר בגלל ריבוי תכניות שאינו מתאים לאופי השימוש הצפוי. תכניות ההפעלה מבוססות באופן עקרוני על אפייה רגילה, טורבו, טורבו אקטיבי וגריל. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ריבוי תכניות ההפעלה אינו קשור אל הטמפרטורות. בכל תנור שתרכשו תמצאו טווח טמפרטורות רחב. תנור סטנדרטי מסוגל לספק תוך דקות ספורות טמפרטורה אחידה של 250 מעלות מקסימום. עם זאת, מאכלים מסוימים כגון פיצה ידרשו שימוש בתנור אפייה המגיע לטמפרטורות גבוהות יותר.
לא מומלץ לרכוש תנור על פי קטלוג תמונות בלבד. רצוי להגיע אל אולם התצוגה ולהתרשם מנוחות התפעול והבקרה של התנור. לוח פיקוד הכולל מספר כפתורים מכאניים עשוי ברוב המקרים לענות על הדרישות, אולם גם ללוח פיקוד דיגיטאלי יש יתרונות שלא כדאי להתעלם מהם. במידה והתנור נרכש בתור מתנה עבור מבוגרים או קשישים, חשוב לוודא כי לוח הבקרה מתאים להרגלים שלהם. גם כאן אין טעם לרכוש תנור יקר עם עודף פונקציונאליות, כאשר השימוש הצפוי הוא בסיסי בלבד.

כך תחסכו בהוצאות על תנור

כמעט כל הטיפים עבור רכישת תנור אפייה יכולים לעזור לצורך חיסכון בהוצאות. עליכם לדעת כי רוב החברות נותנות אחריות של שנה על תנור, עם אפשרות להרחיב לתקופה נוספת בתשלום מינימאלי. בדקו מה כוללת האחריות המקורית ומה כוללת האחריות המורחבת. השוו בין תעודת אחריות עם חלפים בלבד לבין תעודה המאפשרת קבלת שירותי תיקונים, החלפה וכדומה. זכרו כי תקנות הגנת הצרכן עומדות לרשותכם בעת רכישת תנור אפייה ויכולות לעזור בבחירת המוצר המתאים. השתמשו בתקנות אלו ונצלו את האחריות.