האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

בעיות נפוצות במזגנים

resize

נאמר והתבקשתם לבחור את חמשת המוצרים שלא תרצו לחיות בלעדיהם, במה הייתם בוחרים? סבירות גבוהה מאוד שרובכם אם לא כולכם, הייתם בוחרים במזגן.  על רקע חשיבותו של המזגן בחיינו, ברור מאוד למה כל תקלה פצפונת בו מעוררת בנו פאניקה וחוסר אונים. החדשות הטובות הן שרוב התקלות הן נפוצות ואפשר לתקן לבד מבלי להזמין טכנאי.
אז מה קורה כאשר המזגן מייצר לא מעט תקלות? ואם מתקשרים לטכנאי מזגנים בירושלים איך מסבירים לו בכלל מה התקלה? הדרכה זו הדרכה זו תראה לכם כיצד לפתור ולתקן את מערכת מיזוג האוויר, בתקווה שתישארו רגועים ללא קריאות שירות.

"לחצן מצוקה כשהמזגן מתקלקל "

יש חמישה מושגים עיקריים של מערכת מיזוג אוויר שאנחנו צריכים לדעת. תקראו לזה להרחיב את היריעה או פשוט בשביל שתדעו לזהות תקלה כאשר (חס וחלילה, מלח מים…) תצוץ פתאום, ביום הכי קר או חם בשנה. מדחס, מאייד (יחידה פנימית), מעבה (יחידה חיצונית) ,שסתום התפשטות (צינור מאוד דק שיוצר שינוי לחצים) ומשאבת חום (רכיב שמעביר את המזגן ממצב קור לחום). בנוסף יש את "המוח" בכל המערכת, להלן: "תרמוסטט".

* אזהרה! יש לנקוט באמצעי זהירות לפני התעסקות בחשמל או במזגן – נא וודאו כי ניתקתם את המזגן מהשקע.

1. שלט?

מצחיק ככל שזה נשמע, אבל האם כיוונתם את השלט למצב קירור?  החורף עבר, עוד אין צורך להפעיל את המזגן על קירור והשלט מונח אי שם באחת המגירות.  פתאום כשהטמפרטורה בחוץ מתחממת וכל מה שאנחנו דורשים זה שהמזגן יקרר אנחנו לגמרי שוכחים להעביר את השלט מחורף לקיץ. נוסיף ונאמר, ששנייה לפני שאתם מדליקים את המזגן על קור, וודאו כי ניקיתם את המסננים של המזגן. סביר להניח כי הם העלו אבק עוד מהחורף וחוסר ניקוי שלהם עלול להביא לסתימה של המסנן.

2. צינור ניקוז (עודפי המים) סתום

כאשר הצינור שנמצא ביחידה החיצונית, מחוץ לחדר סתום עלול להיווצר מצב שיטפטפו מים פנימה, דרך היחידה הפנימית וישפכו בחדר.  כאשר נתקלתם בתקלה שכזאת, בדקו את הצינור שמחוץ לבית, האם הוא סתום? אולי הוא נמצא בזוית שמאפשרת זרימה ישירה למים?  כל מה שאתם צריכים לעשות זה לנשוף אל תוך הצינור כדי לשחרר את הסתימה.

3. מזגן קופא

חוסר בגז, לחץ לא תקין או התעבות אדים על הפילטר עלולים לגרום לקיפאון המזגן או להוצאת פתיתי קרח אל פנים החדר. טכנאי מזגנים צריך לבדוק את זרימת המים של המזגן והאם מדובר בדליפת גז. חשוב מאוד שיזהה מהיכן מגיעה התקלה ולא ימהר "רק" למלא גז.

4. חוסר בגז

התקלה הנפוצה ביותר זה מצב בו יש חוסר בגז. הגז במזגן עלול לדלוף מהמחברים, שתפקיד המחברים הוא לקשר בין כל צינורות הגז. דליפת הגז היא עניין של זמן, לאורך הזמן הדליפה תשבש את פעילות המזגן עד לחוסר תפעול מלא. כאשר המזגן לא מקרר או מחמם והתקלה הינה דליפה, חשוב מאוד לבקש מהטכנאי לזהות את מקור הדליפה ולא "רק" למלא את הגז שדלף, כך שלא תצטרכו לקרוא לו בשנית בעוד מספר חודשים.

5. המזגן לא מקרר

בעיה ביחידה החיצונית, ב"מנוע" של המזגן או שהתרמוסטט לא תקין. בתחילת המאמר כתבנו ש"המוח" הוא התרמוסטט, למעשה הוא אחראי על  פעולת המזגן ולכן הוא גורם ההשפעה הישיר ביותר על עבודתו.  במידה והתרמוסטט לא תקין,המזגן לא יגיע לטמפרטורה אליה כיוונתם, אלא ייעצר על טמפרטורה נמוכה בהרבה מזאת שקבעתם. הפתרון הוא להזמין טכנאי שיחליף את ה"מוח".

6. מזגן מרעיש

לפעמיים המזגן היקר שלנו מוציא רעש מקרטר ולא נעים. מאוד יכול כי הפלסטיקים לא סגורים היטב או כי מנוע המאוורר שחוק או שהמסננים סתומים. נתחיל בזה ששוב תבדקו את המסננים שלכם (כשהמזגן לא עובד כמובן!) ותשטפו אותם בברז מים, חכו לייבושם המלא ואז תרכיבו אותם מחדש. במידה ועדין יש רעש לא נעים, תפנו לטכנאי.
בכל מקרה גם אם עברתם על כל התקלות שמנינו כאן, גילתם תקלה חדשה או משהו לא מובן, אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת א.מרכז שירות שישמחו לתת לכל מענה ופתרון לכל בעיה, חשוב להזמין טכנאי מקצועי ולא לנסות לתקן את הליקויים באופן עצמאי.