האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

תקלות במקרר שתוכלו לתקן בעצמכם

resize

המקרר הוא אחד המכשירים החשובים ביותר בחיי היום יום שלנו, תקלה בו לא סובלת דיחוי ולכן במקרים רבים אנו מזמינים ביקור של טכנאי מקצועי. במידה וישנה אחריות על המכשיר תוכלו לפנות לחברת השירות, במקרים רבים תיקון המקררים יתבצע ללא תשלום, אך לפני שתזמינו טכנאי שירות, דעו כי יש תקלות שתוכלו לפתור או לזהות בעצמכם ולחסוך לכם בזמן ובעלויות.

resize

במאמר זה ריכזנו עבורכם כמה מן התקלות הנפוצות ביותר שתוכלו לזהות ולפתור בכוחות עצמכם.

תקלות נפוצות
גורמים רבים יכולים להוביל לתקלות במקרר, אחת התקלות היותר נפוצות היא הצטברות רבה של קרח בתא ההקפאה. אומנם במקררים החדשים קיים מנגנון הפשרה אוטומטית, אך מנגנון זה מתקלקל בסופו של דבר. תוכלו בעצמכם לנתק את המקרר מהחשמל, להשאיר את דלתות המקרר פתוחות ולתת לקרח להפשיר עד הסוף. במידה והצטברו כמויות גדולות מאוד של קרח, אז כנראה שמדובר בתקלה בוויסות הטמפרטורה או במנגנון ההפשרה או כי גומיית האיטום של דלת המקפיא נהרסה, במצב זה יש צורך בביקור טכנאי מקררים ובתיקון מנגנון ההפשרה או החלפת גומיות האיטום.

תקלה נפוצה נוספת היא רעשים חזקים מאוד מהמקרר. טבעי שבמהלך הזמן המקרר ירעיש, אך אם מדובר ברעש חריג שאורך זמן רב, יש לבדוק את תנועת הכנפיים של המאווררים,לפעמים קרח או שאריות מזון חוסמים את תנועת הכנפיים ומקשים על פעולת המקרר. במקרים חמורים יותר,  רעשים חזקים יצוצו בשל העובדה שהתרמוסטט התקלקל. התרמוסטט אחראי על פעולה תקינה של המקרר, ברגע שהוא נפגם, פעילות המקרר והטמפרטורה הרצויה נפגעות, במצב זה יש להזמין טכנאי מקררים אשר יחליף את החלק שנפגם. תקלות אפשריות נוספות הם תקלות חשמליות, המנורה במקרר עלולה להפסיק לעבוד ולהחשיך את המקרר. במקרים זה אתרו את המנורה הבעייתית והחליפו אותה במנורה חדשה מאותו סוג.

עוד תקלה נפוצה היא מאוורר המקרר שמפסיק לפעול. כשהמאוורר לא עובד המקרר לא פועל כמו שצריך, על מנת לבדוק מדוע המאוורר לא מפזר קור יש לפתוח את דלת המקפיא וללחוץ על הפלסטיק שסמוך לציר, מה שנותן רעש של סגירת דלת, בזמן שעל הפלסטיק מופעל לחץ, אנו אמורים לשמוע רעש מהמאוורר. במידה ואין רעש, מדובר בתקלה מורכבת יותר אשר מצריכה ביקור טכנאי.

ביקור טכנאי-כללים שחשוב לדעת
במידה ואתם לא מצליחים לזהות ולפתור את התקלה במקרר, יש צורך בהזמנת ביקור טכנאי. כשהטכנאי מגיע אליכם לבדיקת המקרר, במידה והוא זיהה תקלה ותיקן אותה ללא חלקים, התשלום יהיה עבור ביקור הטכנאי. במידה וטכנאי המקררים זיהה את התקלה והחליף חלק, התשלום עבור התיקון יהיה גם עבור ביקור הטכנאי וגם עבור עלות החלק שהוחלף.במידה והטכנאי לא הצליח לזהות תקלה, אז כיוון שלא בוצעה שום פעולה, הוא לא זכאי לקבל מכם תשלום. אם עדיין יש ברשותכם תעודת אחריות בתוקף, הדבר מחייב אתכם לפנות לחברת השירות שרשומה בתעודת האחריות, אותה חברה תדאג לשלוח איש טכנאי שירות אשר יבצע תיקון שברוב המקרים יתבצע במסגרת האחריות וללא תשלום.

כשאתם מזמינים טכנאי מקררים אחד השיקולים הכי חשובים בהזמנת טכנאי לתיקון מקררים, היא מידת הזמינות שלו, הטיפול במקרר לא סובל דיחוי ולכן כדאי מאוד לבחור טכנאי מקררים  מאזור המגורים שלכם, הדבר גם יחסוך לכם בעלויות, זאת כיוון שהגעה של טכנאי מרחוק מוסיפה במחיר של התיקון.

לסיום, ישנתם תקלות רבות אפשריות למקרר, חלק מהתקלות הן תקלות נפוצות שתוכלו לפתור או לזהות בכוחות עצמכם. במידה ולא פתרתם את התקלה, קחו בחשבון את הכללים החשובים בהם דנו בכל הקשור לביקור הטכנאי, זאת על מנת שתדעו על מה לשלם ועל מה לא. במידה וקיימת תעודת אחריות פנו לחברת השירות, ברוב המקרים התיקון יתבצע ללא תשלום.

refrigerator_520_white