האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

כך תימנעו מתקלות בכיריים גז הביתיים שלכם

resize

התחלתם לבשל והתנור או הכיריים התקלקלו רגע לפני שהאורחים הגיעו? לפני שאתם נכנסים לפניקה ומזמינים משלוח או נוסעים למסעדה, אספנו בשבילכם מספר תקלות ופתרונות נפוצים בתנורים וכיריים.

תקלות אפייה עם תנור משולב

הדגם הקלאסי המועדף על רוב הישראלים הוא תנור משולב הכולל כיריים של גז בחלקו העליון ותנור אפייה/צלייה בחלקו התחתון. השימוש בתנור המשולב מאוד נוח, הוא חוסך מקום ומרכז את פינת הבישול והאפייה במקום אחד. כמו כן, תנור משולב הכולל תא אפייה המתוחזק כראוי אינו מתקלקל לעתים קרובות, מדובר באחד ממכשירי החשמל היציבים יותר בבית. עם השנים תופיע ירידה בתפוקת התנור, אך הבשלנים בבית למדים להכיר את התנהגות התנור ומפתחים עמו כמעט סוג של מערכת יחסים.

התקלות הנפוצות ביותר בתנורים הן תקלות חשמל. כאשר התנור אינו עובד כדאי לבחון תחילה את זרימת המתח החשמלי, ייתכן כי הבעיה היא בשקע או בתקע. מקור נוסף לשיבוש בפעילות התנור הוא הטיימר, ייתכן כי שעון התנור הוא אשר הוציא את המערכת מאיפוס (נפוץ לאחר הפסקת חשמל). תקלה נפוצה נוספת בתנורי אפייה היא גופי חימום תקולים או ישנים, לרוב כאשר גופי החימום של התנור אינם מתחממים כראוי, אין כל מנוס מהחלפתם בחדשים.

תקלות כיריים נפוצות

ראשית, חשוב להבהיר כי חברות הגז אינן אחראיות לכל הקשור בתקלות גז, הן אחראיות רק לזרימה תקינה של גז אל הבית. הטיפול בתקלות אינו תחת אחריותן. כמו כן, נדגיש היטב כי תקלות גז הן לא הזמן לתת ביטוי לידי הזהב שלכם, יש לזכור כי התעסקות עם גז מאוד מסוכנת.

א. כיריים סתומות מדובר בתקלה מאוד נפוצה הנגרמת תוך הצטברות של לכלוך הסותם את החרירים מהם מוזרם הגז. תוך הסרת הכיפה השחורה של ראש הגז תוכלו לראות את החרירים. את הניקוי אפשר לבצע תוך שימוש עדין מאוד בקיסם או סיכת ביטחון, חשוב להדגיש כי כל התעסקות עם גז מחייבת תחילה את סגירת הברז הראשי.

ב. תקלות במערבת ההצתה האלקטרונית . לרוב, המקור לתקלה הוא רטיבות המשבשת את מנגנון החשמל של מערכת ההצתה, ברוב המקרים התקלה נפתרת מעצמה בתוך כמה ימים.
במקרים בהם התקלה אינה חולפת יש לפנות לטכנאי להחלפת המערכת.

ג. להבת גז חלשה . הבשלנים מודים מיד כי להבת גז חלשה מקשה מאוד על הבישול. לרוב, מדובר יהיה בתקלה בלחץ הגז או דיזה חסומה. כאשר הלהבה נכבית מיד עם הדלקתה ישנה ככל הנראה תקלה בחיישן הבטיחות.

כיצד להימנע מתקלות כיריים?

תחזוקה נכונה של הכיריים הכוללת ניקיון שוטף היא הסוד למניעת תקלות. יש להקפיד לנקות את הכיריים אחת לשבוע או בתום כל שימוש מלכלך. זכרו כי הצטברות לכלוך בחרירים הקטנים של הכיריים היא מקור בטוח לתקלות. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי יש לנקות את הכיריים בחוכמה תוך שימוש בתכשירי הניקיון המתאימים ללא הפרזת כמויות. שיטת התחזוקה הפשוטה ביותר היא בסך הכול ניקיון קל ומהיר של הכיריים לאחר כל שימוש.

במידה ועדיין מתגלה תקלה שלא מוזכרת כאן או מוזכרת ולא נמצא לה פתרון, ניתן ליצור איתנו קשר א.מרכז שירות המתמחים בביצוע תיקונים של תנורי אפייה ובישול ומוצרי חשמל ביתיים נוספים באזור ירושלים, מודיעין והסביבה.