האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

כיצד להתאים מזגן חדש לחלל החדר?

על מנת להתאים מזגן חדש לחלל החדר, ישנם מספר פרמטרים שכדאי לבדוק: גודל החלל, סוג המזגן, תצרוכת החשמל, תפוקת המזגן והדירוג האנרגטי.
במאמר זה נעבור על מספר נקודות עיקריות, ראשית כל:

מדוע כדאי להתאים מזגן לחלל החדר?

התאמה נכונה של המזגן לחלל החדר אותו אמור המזגן לקרר מספקת חיסכון באנרגיה ובכסף, מפחיתה פגיעה בסביבה, ומפחיתה רעש של המזגן לסובבים אותו ולשכנים בפרט.

גודל חלל החדר

הגורם המשמעותי ביותר הראשון אותו יש לקחת בחשבון הינו גודל החלל של החדר המיועד, חשוב לציין שבמידה והצורך הוא במיזוג מספר חדרים השיקולים משתנים ורצוי לקחת יועץ מיזוג אוויר שיתאים עבורכם את המזגן.

גורמים נוספים המשפיעים על יעילות המיזוג

מחקרים רבים הוכיחו שישנם גורמים סביבתיים ומקומיים רבים משפיעים על יעילות הקירור של כל מזגן, להלן חלק מאותם גורמים: גורמים ביתיים – מספר בני האדם בחדר, מיקום המזגן בחלל הממוזג, סוג החדר ואופיו (מטבח, סלון, חדר שינה), גורמים חיצוניים: הקומה בה נמצא החדר, גודל ומספר החלונות בחדר, אזור המגורים בארץ.

איזה סוג מזגן יתאים לחדר המיועד?

סוגי המזגנים הקיימים מושפעים ממגוון צרכי המיזוג, להלן כמה סוגים עיקריים שניתן למצוא בחנויות מוצרי חשמל:

  • מזגן עילי – מותקן בגובה, עם פתח יציאה בחלק התחתון, מתאים לקירור חדר אחד בבית.
  • מזגן רצפתי – מותקן קרוב לרצפה עם פתח בחלק העליון או בחזית.
  • מיני מרכזי – מזגן זה מתחבר לתעלות אוויר שמפזרות את האוויר למקומות שונים בחלל הבית – מתאים לחללים גדולים במיוחד.
  • מזגן אינוונטר – טכנולוגיה המאפשרת ניצול יעיל וחכם של אנרגית המזגן נחשב כמזגן חזק וחסכוני במיוחד באנרגיה, כשהחיסרון היחידי שלו הוא במחיר.

תפוקת המזגן וההשפעה על קירור החדר

בעבר נהוג היה למדוד את עוצמת המזגן לפי כוחות סוס, מדידה זו התבררה כלא נכונה וכיום מודדים את תפוקת המזגן ביחידות מידה בריטיות BTU, ככל שמספר יחידות ה BTU גדולות יותר – למזגן יכולת קירור או חימום גבוהה ומהירה יותר. תפוקת המזגן היא עוצמת הקירור או החימום של המזגן.
לאור כל הגורמים הסובייקטיביים שציינו קודם המשפיעים על מיזוג חלל החדר, קשה לדעת מראש כמה תפוקה תספיק לקירור או חימום החדר. באופן כללי, כל גורם, פנימי או חיצוני המתקיים בחלל החדר מגדיל את התפוקה הנצרכת.

מיקום המזגן

למיקום של המזגן בחדר יש השפעה ביעלות המיזוג של החדר, מזגן עילי למשל עדיף בימי הקיץ בעוד שבעונה הקרה הוא פחות יעיל כיוון שהאוויר החם נפלט ממנו לחל העליון של החדר.

סיכום וטיפ לרכישת מזגן

לסיכום, מומלץ לקחת יועץ למיזוג אוויר אשר יתאים עבורך את המזגן הרצוי לתנאים הסובייקטיביים שלך, לאחר קבלת ההמלצה ולאור התחרות הגדולה בשוק המזגנים בישראל, מומלץ לבצע השוואת מחירים באתרי חנויות חשמל, למשל, באתר טרקלין חשמל.
למידע נוסף על בחירת מזגן והמלצות לחיסכון צפו במאמר ממשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.