האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

טיפים לרכישת מקרר

resize

רכישה של מקרר חדש היא צעד משמעותי עבור משק הבית. מקרר הוא בין אמצעי החשמל היחידים שאין לו תחליף. מקרר לא תקין מייצר בזבוז אדיר של חשמל ואנרגיה, פוגע במצרכים ובמקרים מסוימים אפילו מהווה סכנה בריאותית חמורה. אין להקל ראש בתהליך הבחירה של המקרר ולכן כדאי להכיר את כל הטיפים שיכולים לעזור. מעבר לכך, היום יש מגוון עצום של מכשירי חשמל המיוצרים על ידי חברות בינלאומיות. המוצרים הללו מיובאים לישראל ומתחרים עם התוצרת המקומית על ליבו של הלקוח. היתרון של היצע רחב הוא כמובן תחרות, מבצעים והנחות, אולם החיסרון הוא עודף מידע שעלול לבלבל לקוחות אשר אינם מכירים היטב את התחום. רכישה נכונה של מקרר תחסוך לכם הוצאות נוספות עבור טכנאי מקררים, בלאי מהיר והחלפה בתדירות גבוהה של מקררים.

הצעד הראשון ברכישת מקרר הוא התאמת המוצר לצרכים. כאן המלצות של חברים או בני משפחות לא תמיד יכולות לעזור, היות ולכל משתמש יש צרכים אחרים. ההבדלים העיקריים בקטגוריית המקררים הם במיקום תא ההקפאה. בכל קטלוג תמצאו מקרר עם מקפיא עליון, מקרר עם מקפיא תחתון ומקרר דלת לצד דלת. הבדלים אלו משפיעים על המחיר אך חשוב יותר האופן בו הם משפיעים על השימוש. עליכם לבחור את המקרר שיהיה לכם נוח ונגיש. קחו בחשבון את גודל המטבח, את כיוון פתיחת הדלת, את ההרגלים ואת תדירות הפתיחה והסגירה של המקרר או המקפיא. זכרו כי יש גם מקררים עם שלוש או ארבע דלתות, אך לרוב הם יקרים יותר ואינם מיועדים עבור שימוש משפחתי סטנדרטי.

תחזוקה, עיצוב והתאמה לאקלים

לאחר שמגדירים צרכים ומטרות קל יותר לבחון את ההבדלים בין מקררים על פי מפרט טכני ונתונים. יש מקררים המצוידים במדפים ובאמצעי אחסון עם אפשרויות כוונון והתאמה. המטרה של האפשרויות הללו היא להקל עליכם במהלך התחזוקה והניקיון של המקרר, כמו גם לחסוך מקום מיותר ולהבטיח ניצול אופטימאלי של החשמל והמשאבים. בדקו את מידת הנוחות של האמצעים הללו כבר בתוך החנות: אל תתביישו להוציא החוצה את המסילות, לברר לגבי איכות חומרי הגלם ולוודא שלא מדובר על מדפים הצפויים להתפרק כבר לאחר מספר חודשים.

זכרו כי הניקיון של המקרר הוא מלאכה מורכבת היות והוא מורכב מחלקים רבים. קחו בחשבון את הנושא הזה כאשר אתם בוחרים מקרר לפי עיצוב חיצוני בלבד, וזכרו להסתכל גם בפנים. מקרר בעל תא קירור חלק עם מינימום בליטות יהיה קל לניקוי וצפוי ללוות אתכם לאורך שנים רבות.

מבחינת התאמה לאקלים, צרכנים בישראל מגלים לא מעט דרישות ייחודיות בבואם לקנות מקרר חדש. ההמלצה היא לבחור מראש מקרר המתאים למזג האוויר הים תיכוני. על פי שיטת ההפשרה המקובלת ברוב המקררים, פיזור הקור נעשה באמצעות מאוורר פנימי הקבוע בקרבת המאייד. ההפשרה כפופה לקוצב זמן המבצע אותה באופן אוטומטי. בשיטה אחרת ישנה הפשרה חצי אוטומטית, והיא אופיינית בעיקר למקררים קטנים ולחלק מדגמי המקררים המציעים נפח בינוני בלבד. התקן הישראלי מחייב התאמה של המקרר לתנאי החום והלחות וגם הוא יכול להוות אינדיקציה לרכישה מוצלחת. בדקו את תו התקן של מוצרי החשמל השונים על גבי המפרט הטכני והשוו בין מדבקות הנמצאות בגב המקרר לפי המלצות אנשי מקצוע.