האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

התקנת מיזוג נכונה בממ"ד

resize

התקנת מיזוג בממ"ד דורשת תכנון והתאמה להתוויות פיקוד העורף בנידון.

מה חשוב לדעת לפני התקנת מזגן בממ"ד?

תכנון נכון של בניית הממ"ד ובחירה מותאמת של מערכת המיזוג שתותקן בו, יאפשרו התקנת מזגן אשר יהיה שימושי באופן שוטף ובעתות חרום. יש להתקין את התשתיות ולהתאים את תצורת המיזוג באופן שיהיה ניתן להפעיל את המזגן בזמנים רגילים וכאשר הממ"ד אטום. תכנון קפדני מוקדם יאפשר שילוב נכון של מערכת סינון אב"כ ומערכת מיזוג. שילוב זה מותנה בהיצמדות לכללי פיקוד העורף בנידון.

 

התקנת מזגן מפוצל בממ"ד

אם הנכם מעוניינים להתקין מזגן מפוצל אשר מבוסס על מנוע מחוץ לחדר הממ"ד ויחידה פנימית בתוכו, יש להעביר את הצנרת מהמנוע החיצוני אל היחידה הפנימית אשר תלויה על קיר בממ"ד. העברת הצנרת כרוכה בקידוח חור בקיר, וחובה לאטום את החור באופן תקני, בעזרת אביזרים מתאימים.

מיזוג מרכזי/ מיזוג מיני מרכזי

ניתן לחבר את המיזוג בממ"ד אל מערכת המיזוג המרכזית שלכם, תוך הקפדה על התקנה נכונה. לשם כך, מקובל לנצל את אחד מפתחי האוויר 8", כאשר בדרך כלל נהוג לנצל לשם כך את פתח האוויר הממוקם מעל דלת הממ"ד. את שרוול המיזוג יש לחבר אל הצינור מהצד החיצוני, ובתוך הממ"ד יש להתקין תריס עגול עשוי פלסטיק אותו ניתן לנתק בעתות חרום. בשעת הצורך, ניתן להסיר את תריס הפלסטיק ולחבר את מכסה הברזל המקורי, הכולל גם אטם גומי.

 

התקנת מזגן בממ"ד – דגשים חשובים

וודאו כי מתקין המזגן מודע לכך ש:

בהתקנת מזגנים מפוצלים יש לוודא שהקידוח איננו מוסתר על ידי היחידה הפנימית וממוקם מצד שמאל או מצד ימין של המזגן, כשהמרכז של הקידוח ממוקם נמוך יותר מהקו התחתון של יחידת המיזוג הפנימית, וזאת על מנת לאפשר ניקוז אופטימלי של המים מהמזגן. אם יש צורך להוציא את הניקוז אל מחוץ לתחומי החדר, יש לבצע קידוח 4" ולאטום אותו באביזר איטום תקני מתאים. אם קיים פתרון חלופי לניקוז, ניתן לבצע קידוח קטן יותר של 3".

– בהתאם להתוויות פיקוד העורף, צינור ניקוז אשר מועבר בקיר הממ"ד יהיה קשיח, ועליו יש להתקין ברז מחוץ לחדר וברז בתוכו.  לברזים אלה ניתן יהיה לחבר את צינור הניקוז הקלאסי העשוי פלסטיק, בו מקובל להשתמש לצורך ניקוז. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבעת חירום צינור הניקוז עשוי להעביר אוויר נגוע במזהמים אל תוך המרחב המוגן, על כן, חובה לוודא שבשעת הצורך תהיה אפשרות לאטום את הצינור כראוי.

מומלץ:

אם הנכם עומדים לפני בניית מרחב מוגן בביתכם, מומלץ מאוד להתקין בשלב היציקה שרוול ברזל מגולוון בקוטר 4" בנקודה שתשמש להעברת הצנרת של המיזוג, ובכך לחסוך את הבלגן הכרוך בקידוח מחודש לאחר מכן.