האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

הכירו את מכונת הכביסה שלכם – חלקי חילוף למכונות כביסה

resize

מכונת הכביסה הביתית הינה בין המכשירים החשמליים האלמנטריים בכל בית אב בישראל, המאפשרת לנו לשמור על היגיינת הבגדים שלנו, ריח נעים ותחושה מתמדת של ניקיון. מכונות כביסה איכותיות מיועדות לשרת אותנו למשך שנים רבות אולם בתחזוקה לא נכונה של המכונה עלולה זו להתקלקל במהרה. היכרות עם חלקי החילוף הפעילים במכונות כביסה ובמכונת כביסה זנוסי ,השומרים על תקינות פעילותה יכולה לסייע בתחזוקה חכמה ומודעת של מכונת הכביסה ובאבחון ביתי במקרה תקלה.

משאבת מים

משאבת המים היא הרכיב במכונת הכביסה האחראי על הוצאת המים אל מחוץ למכונת הכביסה. גיליתם הצפה במכונת הכביסה? סביר להניח שמדובר בתקלה או קלקול במשאבה. זו היא אותה המשאבה הפעילה במדיחי כלים ובמייבש הכביסה שלכם ויחד עם הפרופלור תפקידה לרוקן את המכונה מהמים.

מנוע מכונת הכביסה

מנוע מכונת הכביסה הוא האחראי על סיבוב התוף. מכונת הכביסה פועלת במהירות שתוכתב לה על פי מפעיל המכונה וכוללת שלושה סלילים עיקריים להפעלת המכונה: שניים המיועדים לכיבוס הבגדים ואחד האחראי לסחיטתם.

גוף החימום

גוף חימום כשמו כן הוא, אחראי על חימום המים במכונת הכביסה. דבר ידוע הוא כי מכונת כביסה שמימיה אינם חמים – לא תנקה היטב את הבגדים. במידה ואיכות הניקיון של הבגדים ירדה – בדקו את טמפרטורת המים בעת הפעלתה.

פילטר מכונת הכביסה

כמו ברכב, במדיח ולמעשה כמעט בכל מקום בו הוא מורכב, פילטר מכונת הכביסה אחראי על סינון לכלוכים קטנים העלולים לסתום את זרימת המים של מכונת הכביסה. הפילטר ממוקם על המשאבה ובחלק ממכונות הכביסה יש לו תפקיד נוסף של דחיפת המים במשאבה.

רצועת מכונת הכביסה

רצועת מכונת הכביסה פועלת כמו במנוע של מכונית ותפקידה הוא לחבר את פולי המנוע לגלגל הרצועה. אחת התקלות הנפוצות במכונות כביסה הינה ייבוש של הרצועה וקריעתה.

בולם זעזועים

בולם הזעזועים של מכונת הכביסה אחראי על ייצוב המכונה ומניעת תנודות ורעידות קיצוניות במהלך פעולת המכונה. בולם הזעזועים של מכונת הכביסה שומר על עבודה שקטה ומונע מהמכונה "לרקוד" ולהתנועע בבית.

שרוול דלת

שרוול הדלת איננו אלא רצועת גומי שמטרתה מניעת בריחה של מים מחוץ למכונה. קלקול נפוץ אפשרי בשרוול הדלת הינו קריעה המביאה לנזילת מים דרך הפתח הקדמי או בתוך מכונת הכביסה.

אבחון ראשוני ביתי

כמובן, ישנם הבדלים קטנים לכאן או לכאן במראה ובפונקציונאליות של רכיבים מסוימים, אולם באופן כללי מדובר ברכיבים הפעילים בכל מכונות הכביסה. כדי לאבחן תקלות באופן ראשוני, אין צורך בלימוד מקצועי או ניסיון רב שנים. תודות למדריך תוכלו לתת הערכה או אבחון ראשוני בעצמכם.