האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
חייג עכשיו -
02-5851919
ליחצו לחיוג מהיר

דרכים לשימור המזגן וביצועיו

check

רבים מאיתנו בין אם זה בעונת החורף או עונת הקיץ, כאשר קר או חם לנו, נזקקים לשירותיו של המזגן, שיחמם או יקרר אותנו לפי הצורך שלנו ובהתאם לטמפרטורות של הסביבה שלנו. כמכשיר שאחראי על ההרגשה הנעימה והצרכים הפיזיים שלנו במהלך השנה, טיפול שוטף ומעקב אחר תקינות המזגן, זוהי פעולה חיונית שהזנחה שלה תגרום להוצאות כספיות רבות, אי נעימות רבה ובקיצור בלגן גדול ומיותר.


חשוב לדעת כי יש לקחת בחשבון את המלצות היצרנים בנושאי תחזוקת המזגן, זאת שלא ייווצר מצב בו ניזכר מאוחר מדי לאחר תקלה במזגן, דבר אשר יגרור כפי שציינו הוצאות רבות יותר על תיקונים ותחזוקה. להישאר ללא מזגן בשיא עונת החורף בה קר עד מאוד, או לחילופין להישאר ללא מזגן בשיא עונת הקיץ החם והלוהט, זוהי סיטואציה לא רק לא נעימה, הפוגעת באיכות החיים.


על מנת להימנע מעלויות גבוהות יותר של תיקון מזגן, או יותר חשוב להימנע מהשבתתו של המזגן, ניתן לפעול ולעשות כמה פעולות אשר יתרמו לשמירה על המזגן, ואף לתחזוק ראוי ונכון יותר של המערכת.


אחת התקלות הנפוצות במזגנים היא חוסר בגז, המזגן פתאום משמיע רעשים מוזרים יותר, הוא אף מוציא אוויר, אך מוציא אוויר חם ללא קירור, זאת כיוון שהתגלה כי גז הקירור אזל. תקלה זו לא נוכל לפתור בעצמנו אמנם, אבל חשוב לדעת שבמקרה זה יש להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק לעומק שאכן מדובר בחוסר גז בלבד ולא בדליפת גז . הטכנאי יסביר כל כמה זמן מומלץ למלא את תכולת הגז, וכמובן יוסיף את כמות הגז המתאימה, המזגן יחזור לעבוד וכאן נפתרה הבעיה.


דרך נוספת שחשוב לציין היא כמובן ניקוי המסנן, מסנן שנסתם או פילטר מלוכלך, הן אחת מהתקלות הנפוצות ביותר. כאשר המסנן מתלכלך או נסתם הוא מתקשה להוציא אוויר כראוי, ועל כן על פי הוראות היצרנים המומחים יש לנקות את מסנן המזגן כל תקופה של אחת לחודש או חודשיים, הדבר לא מצריך ידע טכני מיוחד, ומה שצריך לבצע הוא ניקוי של אותה רשת דקה וצפופה שתפקידה למנוע ולסנן כניסה של לכלוך ואבק.


עוד דרך לשמור על פילטר המזגן היא הרחקתו מצמחיה, אמנם מנועי המזגן עמידים בפני כמעט כל גורם סביבתי כמו:חום, קור, תנאי אקלים קיצוניים ועוד, אך לא מפני צמחיה. הדבר גורם לתקלות רבות במנועי המזגנים, כאשר הצמחים ארוכים או גדולים חוסמים את פתחי האוויר של המזגן, ובכך משבשים את פעילותו, לכן ההמלצה הברורה כאן היא הרחקת צמחיה ממערכת המזגן. ישנם עוד דרכים, אך חשוב להקפיד על הנחיות התחזוקה והיצרן של מערכת המזגן שלנו.


ירושלים, היושבת באזור הררי, ידועה במזג האוויר הקר המאפיין אותה בחודשי החורף. על כן, קיים צורך בהתאמת המזגן האולטימטיבי שיתאים לאקלים של אותו המקום. כמו כן, מיקום התקנת המזגן הן בצד המנוע והן ברמת המזגן המותקן בבית הינו חשוב לשיפור ביצועיי המערכת. בשל כך, כדאי להתייעץ עם טכנאי מזגנים בירושלים שמכיר את תנאי האקלים וצבר ניסיון בהתאמת המזגן לפי אילוצים כגון שהזכרנו.